Friday 12 August 2011

MARI MENABUNG DINAR UTK TUNAIKAN HAJI….!!!!






Tahukah anda… jika anda menyimpan RM utk menabung kos haji… ia akan lebih MENINGKAT dari tahun ke setahun? Tapi jika anda menyimpan DINAR untuk menabung kos haji ia akan MENURUN dari tahun ke setahun?  Tak percaya? Mmmmmmmmm… lihat graf di bawah…



Pasti tertanya-tanya… kenapa scenario ini berlaku? Sebenarnya…. ini terjadi kerana nilai emas yang sentiasa meningkat (sebenarnya kerana inflasi). Jika diperhatikan, secara purata harga emas meningkat sekurang-kurangnya antara 15% hingga hampir mencecah 30% setiap tahun.

Graf dibawah menunjukkan carta harga emas dari tahun ke tahun (10 tahun) yang menunjukkan peningkatan harga komoditi tersebut, tanpa ragu-ragu emas adalah komoditi yang kalis inflasi (yang tiada susut nilai).


Masih pening? Sila rujuk contoh pengiraan kos haji pada tahun-tahun yang lepas berdasarkan harga dinar emas seperti berikut:

Sumber Kos Haji 2010 http://www.bharian.com.my/bharian/articles/KoshajitahuninikekalRM9_980/Article

Merujuk kepada rekod dan trend kenaikan nilai emas di atas, kebarangkalian besar pada tahun 2015 nanti, kita hanya memerlukan 10 dinar emas sahaja bagi menampung keseluruhan kos pembiayaan haji!!!

Jadi, kepada sesiapa yang dah target utk pergi menunaikan ibadah haji pada 2015, jom menabung dinar sekurang2nya 2-3 keping dinar emas setahun! Dan Insya Allah… impian anda utk menunaikan HAJI pada 2015 akan menjadi kenyataan!!! Kepada sesiapa yg memasang impian utk menunaikan haji…. Inilah cara tebaik utk anda menabung!...Insya Allah, impian untuk menunaikan haji pada 2015 pasti akan jadi kenyataan jika kita ikhlas dan berusaha untuk mendapatkannya..!!!

Sekiranya anda yakin dengan emas dan juga berminat untuk mendapatkan dinar emas, jangan malu-malu untuk menghubungi kami….

Pengasas Wang Sunnah;

016-6160951 Zailiya Yatim

016-6160952 Marlishah Zubir
Email: empayar_mz@yahoo.com
FB: Wang Sunnah

No comments:

Post a Comment