Wednesday 25 January 2012

Terpanggil untuk berkongsi pendapat....

Assalamualaikum... Salam penuh KEEMASAN untuk semua yang mengikuti post2 di blog kami! Semoga hari2 anda bertambah ceria k!

Mmmm.... Wang Sunnah terpanggil untuk menulis memalam buta ni sebab ada sesuatu yang bermain dibenak ni! Benarkah sistem kewangan dunia akan COLLAPSE?  Dengan keadaan ekonomi dunia semakin meruncing, hutang kerajaan US kepada Tressurery dia yang semakin MENIMBUN, krisis kewangan EROPAH yang semakin meruncing etc. Rerasa anda sume, adakah akan berlaku kekalutan dalam sistem kewangan dunia nnt? Teringat ceramah Syeikh Imran Hussein tentang ISLAM and INTERNATIONAL MONETARY SYSTEM yang saya tonton melalui laman youtube tak berapa lama dulu (ni link dia. ada 12 episode sumenye. elok tgk untuk beri kesedaran kepada kita... ISLAM & INTERNATIONAL MONETARY SYSTEM). Kebanyakkan apa yang dia share dalam ceramah dia ni, sudah pun berlaku skang ni. Dalam sedar x sedar je. Teringat satu phrase yang beliau ingatkan kita semua tentang THE COLLAPSING OF THE INTERNATIONAL MONETARY SYSTEM, "It is just around the corner...". Hmmmm... Agak risau pon ada... Tapi walaubagaimanapun, hanya ALLAH SWT Yang Maha Mengetahui...

Bebaru ni, terbaca pulak berberapa artikel didalam Utusan Malaysia. Pada kolum Dalam Negeri bertarikh 18 Jan 2012, artikel TAMBAT MATA WANG IKUT NILAI EMAS, Tun Dr. Mahathir menyarankan negara-negara menambat matawang mereka kepada EMAS berbanding DOLLAR yang dilihat semakin GOYAH sekarang ini!  Ini bagi mengelakkan kita mengalami KERUGIAN YANG TERUK apabila matawang di manipulasi oleh pihak-pihak tertentu! Beliau juga menyuruh negara-negara melihat kembali PERJANJIAN BRETTON WOODS agar kita dapat kembalikan pengukuhan ekonomi negara-negara yang terlibat.


Pada 25 Jan 2012, keluar lak artikel PERUBAHAN LANSKAP KEWANG BOLE JEJASKAN RINGGIT. Dalam artikel ni lak, Ketua Penyelidikan dan Hubungan Pelabur UOB, Jimmy Koh berkata, ringgit dijangka menyusut kepada 3.20 berbanding sedolar Amerika Syarikat (AS) pada akhir suku pertama tahun ini tetapi kembali pulih menjelang akhir tahun ini. ''Bagaimanapun, sekiranya terdapat (berita) kejutan dari Eropah, ringgit akan terus lemah berbanding dolar,'' kata beliau ketika mengulas tentang tinjauan ekonomi 2012 di sini. Dia juga berkata yang pertumbuhan ekonomi Asia pada tahun ini agak perlahan.


Mmmmm... Tah la... Dua berita ni rasanya dah cukup untuk kita menilai bagaimana pertumbuhan ekonomi Malaysia pada tahun ni dan boleh dikatakan juga kadar nilai ringgit kita juga akan turut merosot! Tapi seperti yang Dr M kita kata "TAMBAT MATA WANG IKUT NILAI EMAS"! Kalo kita sandarkan sume simpanan wang ringgit kita pada EMAS, insyaAllah, kita tidak akan mengalami apa-apa senario negetif yang mungkin akan menjejaskan nilai simpanan kita tu. Kita kene ingat, EMAS mempunyai INTRINSIC VALUE! Bukan macam wang kertas aka WANG FIAT, xde value! Hanya digunakan sebagai medium pertukaran sahaja. Takde nilai pape! Sebab apa, kita nak, kita cop je. TAK MACAM EMAS, KITA NAK, KENE GALI DAN CARI!!! So, xde benda dah nak kita betah kata simpan EMAS ni tak berbaloi. MEMANG BERBALOI-BALOI..... So apa lagi, JOM TUKAR! Jangan nnt, DAH UJAN BARU NAK SEDIAKAN PAYUNG...

WANG SUNNAH = EMAS + PERAK. RAHSIA KEKAYAAN SEBENAR. Menyandarkan setiap RM/sen kita kepada sinpanan EMAS/PERAK dan mempergunakan kemudahan PLATFORM sediada di seluruh Malaysia bagi memaksimumkan PROFIT /ASSET yang kita miliki TANPA MEMBEBANKAN kehidupan Seharian dan MENGHINDARKAN diri daripada RIBA’.

FIKIR-FIKIRKAN dan BERTINDAK lah SEKARANG!! Hubungi kami, Wang Sunnah untuk keterangan lanjut!

Pengasas Wang Sunnah;
016-6160951 Zailiya Yatim; BB pin:20E893A7
016-6160952 Marlishah Zubir; BB pin:20E8A3AB
Email: empayar_mz@yahoo.com
Website: http://rahsiawangsunnah.blogspot.com

No comments:

Post a Comment